Pap mam ik kom niet meer terug - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sanne Krist - WaarBenJij.nu Pap mam ik kom niet meer terug - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sanne Krist - WaarBenJij.nu

Pap mam ik kom niet meer terug

Door: sannefkrist

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola queridooooooos,

Buenos Aires is geweldig, iedereen zou er verplicht heen moeten wat een stad. Zo chill, relaxed, groot, mooi, verschillend, lekker warm, en nog veel meer. Heb ondertussen al zo veel beleefd dat het niet meer in en fantsoenlijk verslag past. dus sla ik echte details maar even over, hou wel een schriftje bij dus als je echt nieuwsgierig bent en alles wilt weten krijg je dat over 5 maanden misschien te lezen. Of ik hou wel een praat avond voor iedereen met foto´s en filmpjes enzo.

De heenreis. na het afscheid op schiphol (lief familie dat jullie er waren!) stond ik er alleen voor:P Had zo veel zin en meteen in t vliegtuig al relaxte mensen ontmoet. Zou 2 uur op Madrid hebben om over te stappen en te eten enzo maar hadden 1,5 uur vertraging dus dat werd haasten naar de gate.. (moest met een metro gevaarte enzo) Maar in het vliegtuig naar Madrid zaten allemaal mensen om me heen angstig op hun horloges te kijken. Ja mijn vliegtuig vliegt nu weg. en eenmaal op madrid stonden we daar 10 min met de deuren dicht en iedereen was aan het aftellen, oke nog 2 minuten en dan sluit! de gate... Lekker kut allemaal dus. Op mn vlucht naar Buenos Aires zat ik naast een porteño die meteen heel behulpzaam zn hulp aanbood met het vinden van het geschikte vervoer naar t hostel. Was hele aardige man. Ondertussen was ik wel aan het verhongeren maar dat terzijde. Ze gingen ook de nacht nabootsen wat en super irritant was maar kreeg wel voer:) 5 uur later had iedereen al weer honger en raad eens wat ze uitdeelden. BROODJES KAAS. gadverdamme.... Mn buurman erg blij gemaakt met mijn broodje, hij zei, dit redt mijn leven haha:P Vlucht was prima maar verveelde me wel en het duurde echt lang. Had je 2 uurtjes geslapen denk je oh, ben er bijna, nee hoor.. nog 10 uur te gaan.... Toen ik vertelde dat ik geen visum had begon mn buurman allemaal gare vragen te stellen, hij maakte zich een beetje druk geloof ik:P Maar uiteindelijk kreeg ik gewoon een stempel:) Op t vliegveld stond zn vader van 88 te wachten en andere familie. Die oude man kreeg tranen in zn ogen toen die zn zoon zag terwijl die mij nog eens verder ging helpen. daar stond hij op. Dus hij een veilige taxi geregeld en daar ging ik dan. de grote stad in. (Had het vanuit de lucht gezien en echt deze stad is ziekgroot)! Meteen de rit naar mn hostel was al een heel avontuur, te mooi. Auto´s die ons net inhadden gehaald stonden 2 minuten laten tegen de vangrail aan:P oh ooh. en er stond op van die Matrix borden een uitroepteken en ineens ging iedereen de snelweg af. Ineens stond iedereen stil en mensen die al voor bij de afrit waren, draaiden rustig om op de snelweg:P we reden een stukje naast de snelweg en via een afrit ging iedereen weer de snelweg op. Vergeet niet dat iedereen constant toeterde:P Of op een afrit waar iedereen 80 reed stond in eens een vrachtwagen overdwars geparkeerd:P En zo nog wat van die dingen.

Toen ik de voordeur van het hostel zag dacht ik mijn god wat is dit. toen de deur open ging leek het meteen chill, ik zag namelijk een bord met de voetbalwedstrijden van de dag erna erop en heb me meteen ingeschreven, ook was er een feestje gaande en had wel een relaxte kamer met 6 mensen. In het hostel veel leuke mensen ontmoet. En ze organiseerde leuke dingen.

Woensdags recoleta wandel tocht gedaan, de rijkste wijk van de stad. was leuk, leuke mensen en mooie dingen gezien. Je moet in deze stad wel echt naar boven kijken want op t eerste gezicht lijkt alles pauper.. Kijk je naar boven zie je echt de prachtige torentjes en beeldhouwwerken in de gebouwen. Beetje vergane glorie. Zijn ook naar de beroemde begraafplaats geweest waar Evita ligt. Haar graf viel me een beetje tegen maar de hele plaats was echt prachtig. Je moet echt vett rijk zijn om daar te liggen, zijn gewoon complete huizen met torentjes en al. Zal binnenkort foto´s plaatsen.

´s avonds naar het voetbal geweest. CA Independiente tegen Goiás (Brasil) het was de finale van de Copa de Sudamerica en het was niet zeker dat CA I zou winnen omdat ze de uitwedstrijd al met 2-0 hadden verloren.. Onderweg naar het stadion was het al geniaal. (kan hier heel lang over vertellen maar dat doe ik wel als ik weer thuis ben en foto´s en filmpjes erbij heb anders snappen velen van jullie het toch niet.) De wedstrijd zelf had niet beter kunnen verlopen, het werd vrijsnel 1-0 en binnen een paar minuten was het al 1-1. Ze zag iedereen zenuwachtig worden maar het werd 2-1 en 3-1 genoeg voor verlening dus. De 2e helft werd niet gescoord, verlenging. Weer geen goal dus penals. Na 3 goede van Independiente miste Goiás. De penals waren trouwens super vett want het ene moment werd er oorverdovend gezongen en zodra Goiás aan de beurt was was het 3 sec stil in het hele stadion. Toen goiás dus miste werd het hele stadion gek, sommige mensen huilden al:P CA I maakte het goed af en zijn dus de winnaar van de Copa de Sudamerica! Toen barstte het natuurlijk helemaal los! GEWELDIG:D


(Gister in een internet cafe bijna 2 uur geschreven, liep de computer vast.. alles weg! Was echt fucking chagrijnig! Kom ik net op school om naar boca te gaan (de geweldige gekleurde wijk waar ik verliefd op ben sinds maandag) zegt een meisje, ja maar waarbenjij.nu slaat het op! Er mist een heel groot stuk, maar beter iets dan niets:) Dus hierbij,
hoop dat het niet al te stom is en zal morgen wel verder schrijven. Ga vandaag dus s ochtends naar Boca, s middags school en avond naar after office feestje bij het water in la terraza.

Muchos Besos xxxxx








  • 15 December 2010 - 13:07

    Evelien:

    wat een lekker verslag... ben jaloers. het is hier vies regen/vries weer dus iedere ochtend blij dat je weer op je benen kan blijven staan.
    wat idioot dat je straks kerstmis viert in een bloedhete stad, wordt er op school iets georganiseerd?
    ben benieuwd hoe je appartement is en school ... maar dat zal wel op het ontbrekende gedeelte gestaan hebben...
    We zijn blij met elk nieuwtje, maar als t niet lukt lukt t niet...
    dikke zoen van eef

  • 15 December 2010 - 14:41

    Anneloes:

    Wat leuk om te horen allemaal!
    Leuke dingen al gedaan zeg, is denk ik wel wennen ineens in zo'n onbekende stad!
    En fijn dat je meteen in zo'n gezellig hostel terecht kwam, dat scheelt wel veel!
    En lekker naar voetbal geweest, dat kan niet missen natuurlijk!
    Verder al vrienden/vriendinnen gemaakt waar je veel mee optrekt? Of moet dat nog een beetje komen?
    Hier mis je niks! Al kom er natuurlijk wel een lekkere vakantie aan met kerst en oud en nieuw! Maar ongetwijfeld vier je het daar nog 1000x uitgebreider!
    En wat ben ik jaloers op het lekkere weer, hier is het harstikke koud!
    Heel veel plezier!!
    Dikke kus

  • 15 December 2010 - 17:20

    Reinou:

    Wat leuk Sanne om je verslag te lezen. Heerlijk die temperatuur daar. Syte heeft me intussen wel op de hoogte gehouden van je korte berichtjes. Leef erg met je mee! Vind het ontzettend leuk dat je zo geniet van alles in die grote stad. Hoop toch wel dat je nog een keertje terug komt, al zou ik het helemaal niet erg vinden om je daar op te komen zoeken. Dat ene dagje in BA was veeeeel te kort. Dat begrijp jij nu als geen ander.
    Ben benieuwd naar je school etc. Hoor het hoop ik t.z.t al is het maar een kort berichtje. Dat is helemaal goed. Het belangrijkste is dat jij volop geniet.
    Goeds en liefs, Reinou

  • 15 December 2010 - 20:22

    Kai Je Liefste Zusje:

    Pap mam.. en ik dan :(
    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Weetje matilda is nu op tv met de bullstronk
    weetje nog dat we in dat 2e rangs hotel zaten met de bullstronk?
    toen kreeg jij cola citroen :p maar wat lekker dat je een broodje KAAS
    kreeg, dat ze geen rosbief hadden zeg!
    veel plezier nog zus:)
    X van je lieve zusje (L)
    en ook van moos en poekie

  • 15 December 2010 - 22:07

    Evelien:

    ben je ook al in san telmo geweest, dat lijkt me ook zo'n leuke wijk...
    x

  • 16 December 2010 - 03:59

    Dikus:

    Gaaf zeg. Hoe was de polowedstrijd?

  • 18 December 2010 - 11:56

    Mascha:

    Ha die San! Super om te lezen dat je het zo leuk hebt! Ondertussen heb je natuurlijk al veel meer beleefd.. Hier ligt een dik pak sneeuw en is het koud, maar dat heb je denk ik al gehoord. Wat een leuke dingen heb je al gedaan en vooral erg leuk geschreven. Kijk nu alweer uit naar je volgende nieuwtjes. Dikke zoenen en veel plezier,

    Mascha

  • 18 December 2010 - 14:40

    Daan Korfage:

    Nou het duurde even maar nu heb je toch een lap tekst! Gelukkig dat waarbenjij.nu het opslaat als jewat schrijft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

5 maanden Zuid-Amerika! 6 weken Taalcursus Spaans in Buenos Aires van 13december tot 22 januari. Daarna rondreizen!

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7412

Voorgaande reizen:

07 December 2010 - 10 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: